Monday, November 17, 2008

Rinduku pada Nura....



"Mi, semalam pukul berapa kau balik?" tanya Zikri.
"Dekat pukul 2.00 pagi". Jawab Hilmi acuh tak acuh.
"Wow dasyat kau, kalah kami yang bujang ni, woi semalam malam Jumaat ler, kesian bini
kau." Zikri bergurau nakal.
"Apa nak buat, lepas aku siapkan pelan tu, aku ikut Saiful dan Nazim pergi makan dan borakborak,
sedar-sedar dah pukul 2.00, aku balik pun bini aku dah tidur." Balas Hilmi.
"Sorrylah aku tanya, sejak akhir-akhir kau sengaja jer cari alasan balik lewat, hujung minggu
pun kau sibuk ajak member lain pergi fishing, kau ada masalah dengan Nura ke?" Zikri cuba
bertanya sahabat yang cukup dikenali sejak dari sekolah menengah, sampai ke universiti
malah sekarang bekerja sebumbung.
"Entahlah Zek, aku tak tahu kenapa sejak akhir-akhir aku rasa malas nak balik rumah, bukan
aku bencikan Nura, kami tak bergaduh tapi entahlah," terang Hilmi.
"Well, aku rasa aku perlu dengar penjelasan lebar kau, aku nak dengar semuanya, tapi bukan
sekarang. Lepas kerja jom kita keluar ok?" usul Zikri.
"Ok." Ringkas jawapan Hilmi sambil menyambung kembali merenung plan bangunan yang
sedang direkanya.

3 comments:

phill said...

sorry lambat sket...khas wat mimi...

R@FfLe$iA said...

hehe..xpe2..dh abeh bce dah..waiting 4 da next..=)

david santos said...

Wonderful posting!
Nice picture. Pretty poem and pretty colors!!!!!
Terima Kasih!!!!!!