Tuesday, November 25, 2008

maafkan saya....

assalamualaikum kawan2...
malam ni saya xbleh nak tdo plak ( ala.. same la mlm2 sblumnye.. slalu pkul 8.00 pg baru stat tdo huhuhu..) maklumla biolgcal clock da gelong huhuhuhu..

kat sini bkan ape.. ttibe saya rasa bersalah kat seorang kawan ni... wpun bukan saya yg terlibat scra directnyer.. tp ini ada kaitan dgn saya... kadang2 kalu da prob yg ada kaitan dgn kawan saya ni, saya akn mnyalahkan dia gak la wpun sket2.. tp saya rase mcm saya da wat satu ksilapan yg agk besar gak la.. sbb stelah dpke2.. apa salah dia n rasenye dia x penah wat ape2 yg salah pun.. cume kekadang sbg manusia biasa prasaan ego agk tinggi kan?? cume tu la.. dlu suka sgt mnyalahkn kawan tu.. skang baru rase bersalah yg amat sgt.. moge2 Allah akn berikn kawan saya ni ketenangan dlm mhadapi ' something yg berkaitan ni'....

kat sini saya just nak peringatkan diri saya terutamanya n kawan2 skali.. jgn suke mnyalahkan orang le.. first2 fke dlu punca n then baru fke apakh ia da relate ngan org yg kite nak salahkn tu..
sbb kadang2 kte xprasan sbnonye kte yg salah... n last2 baru terasa bersalah.. ingat sesal dkemudian hari xda gunenye..

k la kne sambung prepare utk esk ni.. x terasa nak tdo la... hehehe..wpun da dnasihati berkali2.. tp ttap keras kepala huhuhuhu... tp x kisahla asalkan mak saya still x kata x bleh stay up hehehe.. sbb mak saya pun jenis yg suka stay up wpun dia xperlu pun... maybe da secara genetik nye kot terinherite hehehe...

alamak mcm da terkluar tajuk plak.. kalu nak cter fasal famli kan, kne wat post len sbb mmang panjang cter.. n yg penting skali lepas exam huhuhu.. wpun tarikh kat post ni tulis len (sbb xtau nak btulkan huhhu..), sbnonyer ESK LA TARIKH EXAM...EH2X BUKAN ESK TP HARI NI.. xsdar ni nak exam.. masih smpat plak post2 hehehehe..

akhir kata, saya harap kawan2 doakan kawan saya ni dpt ketenangan utk hadapi perkara ni...insyaAllah semuanya akn kembali dlm keadaan yg lebih bagus.. insyaAllah..

P/S : cte ni xda kaitan ngan sape2 sbb saya rase kawan saya ni xkan tau pasal blog saya ni..
so... PRAY TO BE A GREAT MUSLIM....

wassalam.....

8 comments:

Lavender Pelangi said...

huhu..siapelah yg slaloo disalahkan tuh..
tulah,kite ni manusia mmg cmtuh..salah org laen besar bacteria bley je nmpk..salah sendiri besar dinosour pon bley je x nmpk..
harus muhasabah diri dan insafi diriku ini..time ke x btol??gi kt setting la..amek gmt+8..

green said...

salam..hemm..btul3
..ape2 pun..mle ngan husnul dzan lam hti. atopn think positiv kot inggrisnye... xde la sng2 nmpk p'krjaan org len bt tu slh je mmnjg kn...wallahua'lam

phill said...

tu la.. kne slalu ingatkan diri sndri pasal ni .. insyaAllah.. akhrnye pasti dapat wat kn2x..

phill said...

kat sini nak cakap tq bangat kat azah sbb sudi ajar care nak tukar format mase kami td... thnax AZAH AMIN.. jasamu dkenang..

Anonymous said...

emm..klu iktkn sy xnk cmmnt ape2.coze skrng ni sy pn tgh nk islahkn diri sndr.klu dikutkn sy sndr pn alami mslh yg sme..tp b la dfkrkn blik n mhsbh dri blik.btul jgk..kte xble nk trs slhkn orng..igt blik ayat Allah..jika kte xske seseorng tu,kmgkinan org tu lbh baik drpd kte.lbh bnyk amalan die dr kte kn..teringt kate2 shbt kite..tkut sgt klu Allah bolak-balikkn hti kite..nauzubillah..tp hti sy pn krs jgk..ske bruk sngka pd orng..so sme2la kte islahkn dri blik...moga2 Allah akn bntu n berkati stiap niat kite ni...

Anonymous said...

haha..phill sebut nama aku...heee...bangganye..
~haha...

small matter je..kalo ade pape nk tanya, jgn segan silu..nanti aku buat tutorial khas untuk blogger ni...hee..LEPAS EXAM ni..

Insya Allah..

phill said...

xpe la PUAN AZAH heheheehe...kelas tutorial tu kna bayar or free.. kalu free nak la.. hehehehe..

Anonymous said...

xde la sampai wat kelas...nanti la aku publishkan a few tutorials kat blog aku nanti...

free je Puan Phill....