Monday, December 15, 2008

nothing important..

Alhamdulillah coz still dberi nikmat..time ni saya nak mperingatkan diri saya sendiri..kebetulan makan tghari td makan dgn 3 org kawan @ ahli study group saya..seorang rakan saya ni (betul kata nadiah, hikmah saya dpt medic usm ni maybe salah satunye dpt mngenali rakan spt beliau) ada bg tazkirah sket..Alhamdulillah nampaknye kata2 die amat meresap kedalam diri saye..time tu maybe rakan2 xprasan saya da stat mdiamkan diri..saya tnya die..pasal masalah saya sbb akhr2 ni saya mcm xterurus sket.. adalah somthing yg saya tnye bkaitan ngan jodoh saya ngan medic..saya kan pernah kate yg kadang2 saya mcm mpersoalkan balik nape saya dpt medic sdgkan saya xnak..mcm agak rugi la kalu bg kat saya..(prasan x saya mcm da mpersoalkan qada n qadar Allah..astaghfirullahalazim)..
sape lah kite utk mpersoalkan qada n qadar Allah sdgkan kite x tau yg sbnornye apa yg da Allah tentukan utk kite tu lebih baik dr ape yg kite nak sbnonye..kite mcm agak xlayak la utk mpersoalkannye..just kite boleh bdoa utk mminta somthing pada Nya tp Dia lebih mngetahui ape yg tbaik wat kite..
inilah jawapannye.. sbnornye jawapan ni da byk kali saya dgo tp entah nape ble beliau yg mnyuarakannye..saya rase mcm amat berbekas pada diri saya..Alhamdulillah..
moga rakan saya ni sentiasa dalan rahmat Nya.. begitu juge ngan rakan2 yg lain..

'Kite hanya merancang tp Allah yg menentukan'...

2 comments:

Lavender Pelangi said...

wah..kami pon terase jgak sbb slalu pk mcm tuh..kita serupa..
Ya Allah!ampunilah aku..sungguh,aku lemah..

phill said...

InsyaAllah..
lepas ni kte same2 berubah ek..
berubah mjadi lebih baek..
ameen..